Followers

nuffnang

Tuesday 18 March 2014

Surat Cinta Tuhan buat hambaNya

Marilah kepadaKu
wahai hamba-hambaKu
Bersegeralah pulang ke pangkuanKu
Segeralah bertaubat selalu
Aku akan tetap menerimamu,
percayalah,
Aku tahu kamu semua hamba-hamba ciptaanKu
kamu adalah lemah
Kelalaian dan kealpaan adalah watakmu
Aku mahu akuilah kelemahan itu,
Setiap kali bersalah,
kamu datanglah kepadaKu
Kemudian mengakulah bersalah
Menangislah di depanKu
Tanda penyesalan yang tidak sudah
Kalau engkau lakukan lagi tanpa nawaitu
Menyesallah, merintihlah, menangislah
Ketahuilah wahai hamba-hambaKu
Rintihan orang yang berdosa
Lebih aku cintai daripada tasbih para auliya
Wahai hamba-hambaKu
jangan bertangguh-tangguh lagi
Siapalah yang tidak bersalah?
kamu adalah hamba
Tapi aku suka orang yang mengaku salah
Aku cinta kepada orang yang bertaubat
Minta ampunlah kepadaKu wahai hamba-hambaKu
Janganlah bertangguh-tangguh lagi
Aku tetap menerimaMu
Bukankah Aku Tuhanmu?
KasihKu kepada hamba-hambaKu
Lebih dari seorang ibu yang kasih
kepada anak-anakNya
Begitulah kehendak Allah
kepada hamba-hambaNya
Mengikut keterangan Al Quran dan As Sunnah

~FAT~

No comments: