Followers

nuffnang

Friday 14 March 2014

“马来西亚航空波音777- 200,MH 370号班机消失是真主的威能”- 前任队长Norudin阿卜杜勒·马吉德。

Please spread this entry to mainland China. Ini terjemahan Entri MH370 Hilang Kerana Kuasa Tuhan – Kapten Norudin Abd Majid
Please spread this entry to mainland China. Ini terjemahan Entri MH370 Hilang Kerana Kuasa Tuhan – Kapten Norudin Abd Majid
(Kapten) [前任队长Norudin阿卜杜勒·马吉德 ]
(Kapten) [前任队长Norudin阿卜杜勒·马吉德 ]
这篇文章是根据马来西亚电视台新闻采访。
马来西亚航空波音777- 200,MH 370号班机的搜救任务自从在周六雷达失踪已经进入第六天了。
然而,直到现在,使命的发展仍然没有积极迹象。来自世界各地先进的技术和设备都已经部署任务,但还没有成功结果。
纵观现代科学为MH370班机定位的失败,成经为马船空波音 777前任队长Norudin阿卜杜勒·马吉德提醒我们真主安拉(ALLAH)的力量。 在电视节目采访时,他说,“世界是在技术顶部,并可以从太空中看到某些人在哪一条小径散步,甚至也能够知道他的身份。”
“无论发生什么事,身为伊斯兰教的信徒,这些都是安拉的旨意。 这并不是班机从空中消失的第一件案事“
在阐述时,他说过班机在35000英尺的高空从雷达突然损失。 “全世界已经看到一架班机在高空35000英尺飞行855公里每小时的速度,如果我没有记错14.5公里每分钟过去半岛的东海岸,将进入越南的空域,突然消失。“
他再说,“基于事实(有关当局),进入越南领空之前,阳性对照与空中交通管制(ATC),班机突然直接从雷达屏幕上消失。 根本没有留下影响。“
他坚定地说,“这是个迷惑,这是个奇迹,我们必需接受。 世界必要接受,“
当被反问下一步该如和行动,他说,祈祷是个武器。
他说,“在这一段此时,我们需要接近安拉真主敬畏者的祷告以与有关家人的祷告,因为安拉(Allah)看见他们的情感 。”
同样时,他排除了这架班机在空中爆炸的可能性,既是没有迹象或片段迄今为止发现。 “甚至爆炸在高空中,必须有班机的片段。 当然会有。 因为班机太大。 它的引擎是世界上最大的,大小同波音737班机。
“但是,直到现在还没有任何迹象。 无片段。 在雷达读数没有任何迹象,因此不可能的,“他说。 他曾参与带回波音777-200班机运作到马来西亚于2002年。
Petikan dari blog Suara Muhajirin : http://suaramuhajirin313.blogspot.com
Post ini ditulis berdasarkan temuramah itu. Kapten Norudin adalah dari jemaah Tabligh.
Misi mencari dan menyelamat pesawat Malaysia Airlines Boeing 777-200 penerbangan MH370 ke Beijing yang dilaporkan hilang dari radar Sabtu lalu telah masuk hari kelima.
Namun, sehingga kini, masih tiada sebarang petanda yang menunjukkan perkembangan positif terhadap misi tersebut. Segala teknologi dan peralatan canggih dari seluruh dunia telah dikerahkan dalam misi itu tetapi masih tiada hasil setakat ini.
Melihat kepada kegagalan sains moden dalam mengesan lokasi MH370, bekas ketua juruterbang 777 MAS, Kapten Norudin Abd Majid mengingatkan kita semua dengan kuasa Tuhan. Kata beliau di dalam sebuah rancangan TV, “Dunia berada pada tahap teknologi yang tertinggi di mana seseorang berjalan di lorong pun dapat dilihat daripada angkasa dan dapat diketahui identitinya.”
“Apa pun yang berlaku, sebagai orang beriman, ini adalah ketentuanNYA. Ini bukan pertama kali berlaku di mana pesawat hilang daripada udara,” katanya lagi.
Mengulas lanjut, beliau menyentuh tentang kehilangan pesawat itu dari radar pada ketinggian 35,000 kaki secara tiba-tiba. “Satu dunia sudah melihat di mana sebuah kapal terbang yang berada pada ketinggian 35,000 kaki dengan kelajuan 855 kilometer (km) sejam dan kalau tak silap 14.5 km seminit melepasi pantai timur semenanjung dan baru saja hendak memasuki ruang udara Vietnam, hilang secara tiba-tiba.”
“Berdasarkan kenyataan (pihak berkuasa), sebelum masuk ruang udara Vietnam, dalam kawalan positif dengan Air Traffic Control (ATC), pesawat tiba-tiba hilang terus dari skrin radar. Tidak ada kesan langsung.” Ujarnya.
“Ini mengelirukan dan ini adalah satu perkara ajaib yang kita kena terima. Dunia kena terima,” katanya dengan tegas.
Ketika ditanya soal tindakan yang boleh dilakukan, beliau berkata doa adalah senjatanya.
“Doa daripada orang-orang soleh yang dekat dgn ALLAH sangat diperlukan saat ini dan begitu juga doa dari ahli keluarga yang terlibat kerana mereka sedang beremosi. ALLAH melihatnya,” katanya.
Dalam pada itu, beliau menolak kemungkinan pesawat itu meletup di udara, ekoran tiada petanda ataupun serpihan yang ditemui setakat ini. “Kalau meletup sekalipun di udara, mesti ada serpihan. Pasti. Kerana pesawat ini terlalu besar. Enjinya adalah paling besar di dunia, sama saiz dengan badan Boeing 737.
“Tapi tak ada petanda. Tak ada serpihan. Tak ada tanda pada bacaan radar, jadi, tidak mungkin,” katanya. Beliau terlibat dalam operasi membawa pesawat Boeing 777-200 itu ke Malaysia pada tahun 2002.

1 comment:

Unknown said...

Hye, I'm a new blogger :) Salam perkenalan, Mohon singgah blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)