Followers

nuffnang

Wednesday 2 August 2017

Sedih Dengan Dosa



hatiku tidak susah diwaktu aku dihina..
aku tidak bersedih diwaktu aku menderita
aku tidak sedih diwaktu aku disisih
jiwaku tidak menderita ketika aku ditohmah dan difitnah
aku ditohmah dan difitnah

aku tahu itu semua penghapusan dosa
tapi aku sedihkan dosa yang kulakukan
orang yang sepertiku ini
sudah pasti tidak terlepas daripadanya

yang aku sedihkan
kesalahan dan kesilapanku
bahkan dosa-dosaku  itu setiap hari memburuku

aku takut
pintu syurga tertutup buatku
pintu neraka terbuka untukku

aduh Tuhan
tidak ada erti kekayaan , kesenangan
kalau dosa tidak diampunkan..
itulah yang mengganggu selalu

wahai Tuhan..
jiwaku tidak tenang dibuai oleh dosa

DOSA-DOSA
itulah yang mengganggu fikiranku
Tuhan maafkan aku....
Tuhan ampunkanlah aku..

kalaupun bukan dengan rahmatMu
tapi dengan kemaafanMu
tapi dengan kemaafanMu..


SEDIH DENGAN DOSA
sebuah nukilan almarhum Ustaz Ashaari
dinyanyikan oleh Siti Fatimah Ashaari (anak perempuan beliau)

dengarkan...


No comments: