terjemahan dari:
www.veterenstoday.com
Pada 13 Mac 2014, Veterans Today menyatakan
mereka boleh membuktikan bahawa pesawat 370 Malaysian Airlines telah berada ‘di
darat’. Media arus perdana telah menemui serpihan tetapi keluarga penumpang
‘pesawat yang jatuh’ itu menghubungi penumpang-penumpang dan telefon mereka
berbunyi; suatu kemustahilan.
Kami sekarang yakin bahawa kita sedang
berurusan dengan suatu “operasi hitam” di peringkat tertinggi. Fakta ini sahaja
tidak mengejutkan sesiapa. Isu yang lebih penting ialah implikasi penerimaan
fakta yang tidak dapat diubah ini.
Hari ini tiada sesiapa menyangkal pesawat 370
ialah cubaan berat yang sedang melanda seluruh dunia. Tetapi cerita sebenar
terlalu besar, bagaimanapun ia boleh dan tidak akan sama sekali diberitahu,
sama seperti misteri 9/11, kita boleh menjangka dan bercerita dongeng tanpa henti
untuk muncul dan menerima penghargaan rasmi. Hanya simati yang tahu kisah
sebenar.
Berikut adalah petikan daripada pesara Kolonel
Tentera Udara AS yang kini menerbangkan Boeing 777/200 untuk sebuah syarikat
penerbangan utama.
“ Hanya sedikit perkembangan tentang apa yang
saya tahu tentang kehilangan pesawat 777 Malaysia. Boeing 777 ialah pesawat
yang saya terbangkan. Ia adalah sebuah pesawat yang hebat dan selamat untuk
diterbangkan. Bagi kebanyakan bahagian,di dalam kebanyakan sistemnya ia
memiliki kelebihan kuasa tiga, jadi jika satu sistem lengkap rosak (bukan hanya
sebahagian daripada system sahaja), ada lagi dua untuk membawa bebanan. Ia juga
direka untuk mudah digunakan supaya juruterbang dunia ketiga juga mampu
menerbangkan dengan jayanya. Kadang-kadang itu juga tidak berhasil…
Terdapat banyak cara untuk menerbangkan 777
dan terdapat banyak kelebihan dan lapisan keselamatan terbina di dalam pesawat
tersebut. Terdapat terlalu banyak system komunikasi di atas pesawat tersebut: 3
radio VHF, 2 sistem Satcom, ditambah dengan Transponder dan pantauan “masa
sebenar” yang aktif melalui CPDLC dan ADS B ) Khidmat Data Udara) melalui
system SatCom dan ACARS ( system laporan komunikasi dan pengalamatan
pesawat) melalui VHF, HF dan system SatCom. Pusat kawalan udara boleh beritahu di mana kami
berada, kelajuan, ketinggian, dan sebagainya. Ini termasuk apa yang computer
kami telah tetapkan pada panel kawalan kami. Walau bagaimanapun kebanyakan
benda ini boleh dipadamkan.”
Tapi terdapat beberapa system yang tidak boleh dipadamkan dan salah satunya ialah system pemantauan enjin. Pesawat Malaysia itu seperti 777-200 kami, menggunakan enjin Trent Rolls Royce ( sedikit trivia, Rolls Royce menamakan motor mereka sempena sungai…kerana sungai sentiasa mengalir!) Rolls Royce menyewa-belikan motor in kepada kita dan mereka memantaunya sepanjang masa ia berjalan.
Malah, beberapa tahun lalu, terdapat kebocoran
minyak dan sedikit kegagalan peralatan pada salah satu 777 kami. Ia tidaklah
cukup teruk untuk menyalakan system penggera pesawat, tetapi RR sedang
melihatnya pada computer mereka. Mereka di England, tetapi mereka menghubungi
utusan kami di (DISUNTING), utusan menghantar mesej kepada kru melalui SatCom
di utara pasifik memberitahu mereka bahawa RR mahu mereka memantau dengan rapi
tekanan minyak dan suhu di enjin kiri.
Kru-kru melakukan semuanya dan mendarat tanpa
sebarang kejadian tetapi selepas pendaratan dan diletakkan, enjin kiri terpadam
sendiri menggunakan system operasi perkomputeran nya yang banyak dan mempunyai
logic yang tidak akan membenarkannya padam jika pesawat di udara..hanya di atas
darat. Teknologi yang agak bagus. Walau bagaimanapun bahawa RR memantau
enjin-enjin tersebut 100% sepanjang masa ia beroperasi. Dan jangan SESEKALI menaiki
Airbus!!
Sistem ini telah dipantau sekurang-kurangnya 5
jam selepas pesawat mula-mula dilaporkan telah terhempas, laporan yang ralat
yang bukan tidak disengajakan. Bagi melihat cerita ini, anda perlu menjawa
soalan yang tepat. Kadang kala soalan yang betul bukanlah yang terbaik, ia
hanyalah sesuatu yang mampu anda jawab. “misteri”
pesawat 370 bergantung kepada alat-alat analisis para pakar risikan yang
membuktikan kewujudan konspirasi multi-nasional dan kerajaan berkuasa.
Ini adalah kenyataan selamba, mungkin juga andaian
liar. Ianya bukan. “insiden 370” memberi asas pemahaman bukan sahaja 9/11
tetapi mozek revolusi terancang yang saling berkait, keruntuhan ekonomi,
pertunjukan drama pembunuhan beramai-ramai dan pembersihan minda generasi yang
bersistematik. Anda lihat, “kehilangan” pesawat hari ini melampau mustahil,
melampaui segala helah silap mata. Bilamana yang mustahil itu pernah terlaksana
dan menerimanya pernah berlaku, melakukannya lagi tidak lagi boleh diagak…
Pusat kawalan udara boleh beritahu di mana kami
berada, kelajuan, ketinggian, dan sebagainya. Ini termasuk apa yang computer
kami telah tetapkan pada panel kawalan kami. Walau bagaimanapun kebanyakan
benda ini boleh dipadamkan.”
Kebiasaannya jenayah merangkumi 3 komponen; hasil, motif dan peluang. Kita tidak akan pernah tahu kenapa MH370 diambil, kenapa para penumpang dan kru dibunuh. Sesiapa yang tahu dan bercakap tentangnya mungkin akan mati juga seperti yang di dalam pesawat tersebut. Apa yang kita mesti terima ialah terdapat banyak persoalan yang mempunyai jawapan tak terjangkau dek akal.
Kita perlu
hadapi dengan apa yang kita tahu dan apa makna disebaliknya. Kita tahu sebuah
pesawat udara telah diambil dan diterbangkan ribuan batu. Kita menyimpulkan
bahawa pesawat itu telah mendarat di Diego Garcia, mayat-mayat telah dialih dan
dihapuskan. Tak guna untuk bertanya tentang kargo yang dialih itu.
Yang pasti
bukan bateri “lithium ion” seperti yang dilaporkan. Kami tahu perkara-perkara
berikut dengan yakin sekali:-
§ - Mereka yang bertanggungjawab adalah penjenayah yang dibenarkan sepenuhnya
oleh kebanyakan kerajaan dan mempunyai kawalan luas terhadap media antarabangsa
§ -Kesediaan melakukan sesuatu yang kurang ajar seperti ini adalah bukti
yang amat nyata ini bukan kali pertama. Ia membawa semua dakwaan yang telah
berlaku pada 2001/09/11 bukan sahaja dalam persoalan, tetapi jelas menetapkan
kedua-dua keupayaan dan niat. Jika "mereka" lakukan sekarang, mereka melakukannya dahulu dan akan
melakukannya sekali lagi jika "mereka" mahu.
§ -Rancangan terbaru untuk serangan pengganas terhadap
kemudahan Tentera Udara Ukraine seperti yang didedahkan dalam email yang
dipintas dan disebarkan oleh “Anonymous Ukraine” menunjukkan
niat yang serupa dan kemampuan yang hampir serupa. Pesawat udara
moden tidak boleh hilang. Ia tidak boleh dirampas atau dicuri tidak dengan
penglibatan sepenuhnya oleh SOCOM atau Special Operations Command (Arahan
Operasi Khas) dengan kemampuan untuk mengawal laporan berita, menahan bukan
sekadar radar tetapi juga data sensor, terlalu banyak data sehingga hanya
sedikit yang mempunyai idea jauh betapa pelik kisah ini.
Pesawat udara
moden tidak boleh hilang. Ia tidak boleh dirampas atau dicuri tidak dengan
penglibatan sepenuhnya oleh SOCOM atau Special Operations Command (Arahan
Operasi Khas) dengan kemampuan untuk mengawal laporan berita, menahan bukan
sekadar radar tetapi juga data sensor, terlalu banyak data sehingga hanya
sedikit yang mempunyai idea jauh betapa pelik kisah ini.
Kami telah mendengar, mula-mula sekali;
bagaimana pesawat mengikut jalan sendiri dengan cara yang tidak boleh
dimatikan. Kita juga tahu bahawa pasukan di Rolls Royce boleh
memberitahu kita dalam 30 ela di mana enjin mula-mula dipadamkan tetapi mereka
tidak pernah mengatakan sepatah perkataan pun
Saya menerima ini
sebagai bukti bahawa agensi risikan British adalah sebahagian besar dari nasib
pesawat 370. Kini ia adalah suatu ‘pemberian’. Empat negara-negara mempunyai
keupayaan mengesan Malayan Airlines Penerbangan 370. Malah, melumpuhkan pesawat
komunikasi adalah mustahil.
MENJEJAK YANG TIDAK
TERJEJAK
Segala-galanya di
dunia ini adalah tertakluk kepada apa yang dipanggil "ISR Berlapis"
ISR bermaksud Perisikan, Pengawasan dan Peninjauan. Dengan "berlapis"
kita merujuk kepada satelit, bermula dengan orbit geosynchronous ke LEO, atau
"Orbit Bumi Rendah."
Satelit-satelit ini
memantau seluruh spectrum elektromagnetik termasuk SAR (Keupayaan Aperture
sintetik). Semua yang bergerak, di atas tanah atau laut, di bawah laut, malah bawah tanah, diperhatikan dan didengari. Di bawahnya
adalah sensor nano yang dikekalkan di atmosfera atas. Saya tidak akan sama
sekali mula menjelaskan apa sensor ini lakukan tetapi fungsinya lebih “hyperspatial” berbanding “hyperspectral”. Bila bercakap tentang “hyperspatial”
akan membuatkan ahli-ahli fizik menjadi kecut perut.
Setiap yang
dibawahnya ditonton, dipantau dan dikesan. Anda harus sedar bahawa kita tidak
begitu memerlukan radar. Seluruh atmosfera kita ialah sup electromagnetic,
sebuah ‘pulau’ kerana terdapat isyarat wifim radio AM, pelepasan zarah, jutaan
sumber; semuanya digambarkan, diperlahankan, diserap, ataupun dikuatkan, melukis
sebuah gambar lengkap setiap yang yang bergerak. Semuanya dikesan, dirakam, diperiksa oleh
algoritma kompleks untuk tindakan di luar kebiasaan yang menggambarkan “ancaman”.
**bersambung**
1 comment:
Haiiiii..Cakkk!!
done follow sini no. 196
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)
http://tengkubutang.blogspot.com/
dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/
Post a Comment