Followers

nuffnang

Sunday 26 June 2011

Kolej Baru!

Bismmillahirrahmanirrahim..
Alhamdulilllah...dah masuk kolej akhirnya..kat sini kolej di maksudkan sebagai bilik ye a.k.a asrama.. Kolej di Sektor A, iaitu Kolej Suluk Berlingkung (SB). Sektor A ni adalah kolej lelaki. Jadi hendak dinyatakan di sini bahawa kami tinggal tak jauh je dengan pelajar lelaki UiTM Segamat ni....Kolej ni ada 4 blok, yang mana dua di bahagian depan pelajar lelaki tinggal dan dua di bahagian belakang, kami; the ladies..sebelah menyebelah tak sampai 10 meter pun kolej siswa dan siswi..


Pelajar perempuan semuanya semester 6 dan pelajar lelaki bercampur....kebanyakannya memang dah tinggal dekat luar sebab polisi Unit Pengurusan Kolej ialah pelajar lelaki sem 4 ke atas tak layak dapat kolej..tapi bergantung pada syarat-syarat tertentu...


mulanya saya dapat blok B, tapi entah kenapa seseorang dah  masuk dan letak cadar dia siap2 kat katil yang sepatutnya jadi katil saya...lepas tu ahli bilik tu dua orang masuk, dan saya tegurlah, tapi diorang macam hairan je tengok saya..sebab saya duduk dekat katil kososng yang telah dicop orang lain. Siapakah??? 


huhu...dia pun penghuni asal bilik itu...bila dia masuk dan lihat saya di situ tiba-tiba dia jadi hangin, macam nak mengamuk pun ada...tapi kalau orang jadi api, kita la kena jadi airnya..takpelah; buang ego jap; cool-kan dia and then ajak dia pergi solve problem ni kat kaunter pendaftaran...patutnya dia pergi sendiri da boleh dah....


bersambung>>>


<<
Barulah tahu, bila si pemilik cadar mengaku dirinya dan mahu menukar bilik..lepas tu bermula la adegan rayu-rayuan, pujuk memujuk supaya saya sudi bertukar bilik dengannya. Well, bilik sekarang pun macam saya tak selesa je disebabkan attitude seseorang yang hangin tak pasal tu, jadi apa salahnya kan? Tapi kena tengok roomate jugak dulu.ok ke tak. hurmm...kemudian dia( Su) hubungi orang itu, kami pun menjejaki si dia dan oh!! Nur Azyan rupa-rupanya, my fren yang amik Diploma Accounting! Straight away saya setuju..!


Hari dah makin petang, dan saya kembali ke P.I untuk solat. Lagi pula arah kiblat di kolej baru ni tidak ketahuan. Singgah sebentar di benteng Taming Sari untuk beli makanan..perut sudah berkeroncong nampaknya, dan ia tidak boleh lambat diisi, kalau tidak perlu diisi dengan tiga jenis ubat sekaligus karang...tak mao!!!


Petang sikit, Alhamdulillah ada seseorang yang saya ibaratkan ibu saya di UiTM ini; sudi menolong saya mengangkat barang-barang saya. Seorang pensyarah di sini yang baru menunaikan Haji tahun lepas-semoga Mabrur ya Allah!- hatinya begitu baik dan mulia. Hanya Allah yang boleh membalas segala kebaikan dan kasih sayangnya kepada saya. Saya? belum tentu mampu...




then...my lives in the new college begins!Bismillahirrahmanirrahim


Ps:: dalam hati kerap kali merintih agar Allah kurniakan roomate yang baik dan solehah, serta mentaati perintahNya..tak sanggup rasanya mengulang sejarah semester lepas...ketiga-tiganya tidak solat dan menutup aurat... masyaAllah! Nauzubillah....bagaimanapun mereka tetap di dalam doa ini agar Allah kurniakan hidayah...Amin ya RAbb!


Pstt:: dah lama kemudian, cuba la juga usha blog Hanis Zalikha lepas Yan kata dia tulis pasal bilik baru...oh baru kutahu, satu bangunan rupanya, dia base floor n saya second floor..


room for 4....luas, boleh main bola!hee
awal2 masih semak

No comments: