Followers

nuffnang

Thursday 24 April 2014

Mutakhir Feri karam di Korea: Angka korban rasmi cecah 159, 143 masih hilang

2014/04/24 - 11:42:31 AM

JINDO: Usaha mencari mayat di dalam badan feri yang karam di Korea Selatan lebih seminggu lalu diteruskan pagi ini dengan angka korban rasmi mencecah 159, manakala lebih 140 lagi masih hilang sekali gus memberi tekanan kepada kerajaan untuk menamatkan operasi mencari itu.

Di pelabuhan berdekatan pulau yang menyaksikan tragedi dasyat yang meragut nyawa kebanyakannya pelajar sekolah tinggi itu, waris dan ahli keluarga penumpang berbaris di papan kenyataan utama bagi mengetahui perkembangan terkini mengenai mayat yang ditemui.Sementara itu, sukarelawan turut tidak melepaskan peluangkan menyatakan sokongan dengan menulis mesej: “Pulanglah” dan “Kami mendoakan anda”.


Pagi ini, penyelam tentera laut dikerah untuk menyelam hingga ke tingkat empat feri Sewol itu. Menurut pihak berkuasa, pengawal pantai dan syarikat menyelamat mencari di bahagian tengah dan pasukan lain mencari di bahagian depan dan tengah aras empat feri berkenaan.

Setakat ini, angka korban rasmi mencecah 159 manakala 143 lagi masih hilang. - AP 
 
 
 
 
 
 

3 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum.. sedihnya baca berita ni.. Allahuakbar. semoga semuanya dapat ditemui..

Unknown said...

Waalaikumussalam sis Sheila..ya sungguh menyayat hati..wpun kita masih buntu dengan MH370..malaysian kena support korean at this time of hardhip sebab diorg bantu kita cari MH370 jugak..

Kakzakie Purvit said...

Begitulah bila kunfayakun Allah jadi maka jadilah. Moga proses menyelemat dpt diceptkan. Apa pun kes mereka at least nampak depan mata. Kes kita MH370 bagaikan misteri menghilang tanpa satu pun dpt dijejaki...