Followers

nuffnang

Sunday 21 August 2011

Bila Kerinduan Menghimpit..


people in the pisc::
Abu Hanif- 4th bro
Mustapha Kamal- Abang Mus; abah's fren; fren of family..
Sabariah Ishak- Mak Teh, his sis
Salmiah IShak- Mak Embong - His sis
Hashim Mat Akil- family fren

abah pergi sebelum Ramadhan 2008, kini tiga tahun sudah Ramadhan dilalui tanpanya...
benci untuk menangisi pemergiannya..
tapi bila rindu bertandang, air mata tidak dapat diseka...
kenangan Ramadhan dengannya cukup banyak...
dia rajin masak sahur, masak berbuka, lepas masak dia akan duduk tengok Jejak Rasul sambil suruh kami hidangkan makanan..
dia jugalah yang mengimamkan kami solat terawih, kejut simbah air kalau yg spesis susah nak bngun tu...
dia rajin bawak kami ke masjid, 
dia akan sentiasa pastikan kami berbaju raya walaupun akhirnya baju yang dia pakai di 1 syawal adalah baju yang bertampal dan koyak.
Kini Syawal menjelang tiba...mengenangkan itu semua dan banyak lagi kenangan Ramadhan dan Syawal bersamanya...hati bagai ditusuk sembilu..terlalu kejap masa bersamanya...
ya Allah sungguh aku rindu...
aku rindu suaranya mengejutkanku
aku rindu suaranya menghubungi aku
aku rindu suaranya mengimamiku
aku rindu kelibatnya mengimamiku..
aku rindu perhatiannya semasa ku sakit...
aku rindu mencium tangannya setiap kali solat dan kesekolah
aku rindu abahku ya Allah...

Ya Allah ampunilah dosa-dosanya dan dosa-dosaku padanya, rahmatilah kedua orang tuaku sebagaimana mereka telah mengasihi diriku sejak kecil lagi...

2 comments:

BlogS of Hariyanto said...

Allahumma amiin, semoga Allah mengabulkan semua doa hamba-NYA di bulan Ramadhan..amiin..
salam ziarah from makassar indonesia (btw Indonesia, hari kemerdekaan yang ke 66..trimakasih ya )

Namee Roslan said...

:) untung ada ayah dan ummi macam tu. sungguh tegas. Alhamdulillah :)