Followers

nuffnang

Sunday 14 August 2011

Bantulah Aku Melawan Nafsu( Help Me Fight Lust)


The one and only kumpulan nasyid Muslimah yang saya suka dan paling establish di Malaysia hingga ke pelusuk dunia adalah kumpulan nasyid Mawaddah. Bukan kerana suara mereka semata, tapi kerana lirik2 nasyid yang mendalam yang disampaikan..dan kena dengan jiwa ini..antara lagu yang paling saya suka adalah Bantulah Aku Melawan Nafsu daripada album Sembahyang. Nasyid berkaitan rintihan seorang hamba didalam sembahyangnya..liriknya penuh makna...kalau semua hamba punya rintihan dan rasa yang sama, alangkah indahnya..setiap kali solat, rasa hamba bertambah-tambah dan rasa cinta, takutkan Tuhan berganda-ganda..alangkah indahnya dunia yang sebegitu...kerana dari solat yang sempurna da khusyuklah akan lahirnya peribadi agung, dari peribadi-peribadi yang agung tadi akan terbentuklah masyarakat yang harmoni, berkasih sayang, bersatu padu dan hormat menghormati...bila agaknya kita akan miliki dunia seperti itu..?


psst:: ade masalah skit nak upload video-just watch here k>> http://www.youtube.com/watch?v=fSp_LDfq8HQ&playnext=1&list=PL899B7558A47F9990


Telah aku lawan nafsuku setiap waktu.. 
Kucuba berkali-kali kugagal lagi..
Aku tak putus asa kulawan lagi.. 
namun aku tak m
ampu ku kalah jua..


oh Tuhan bantulah aku, mudahkan aku.. 
Melawan nafsu ini yang merosakkanku 
agar aku tak terhalang untuk menujuMu 
kasihanilah aku jangan Kau biarkan aku..


Tuhan bantulah aku, kasihani aku, 
jangan biarkanku, bantulah aku selalu.. 
Aku tak putus asa.. 
Kutetap berjuang dengan mengharap bantuan dariMu..


Kalaulah Engkau terus membiarkanku, 
ku akan berterusan kelembah dosa. 
Oh Tuhan nafsu dan syaitan sering mengganggu aku.. 
Setiap hari ia memusuhiku ketika ku ingin mentaatiMu..


jangan biarkan aku keseorangan 
menghadapi syaitan dan nafsuku.. 
aku ingin mentaatimu  kuingin redhaMu...
kalau Kau biarkanku ku akan kecewa nanti..


Tuhan ku akan mencuba lagi 
melawan nafsuku dengan bantuanMu dan rahmatMu Tuhan
Di dalam sembahyang ini kuharapkanMu..
berikan padaku cinta dan takutkanMu 
sebagai pengawalku dari nafsuku.. 
Bukankah itu janjiMu kepada hambaMu..


Oh Tuhan bantulah aku menghayati sembahyangku 
Agar kudapat merasakan kebesaranMu.. 
Hingga aku tak membesarkan selainMu 
dengan rasa itu kuharap moga kudapat melawan syaitan dan nafsuku..


Tuhan dalam sembahyangku 
bersihkan jiwaku, lemahkan nafsuku 
selamatkanlah diriku..
suburkan rasa kehambaan
dan kekalkanlah rasa itu 
di dalam seluruh kehidupanku..


jangan biarkan aku keseorangan 
menghadapi syaitan dan nafsuku.. 
aku ingin mentaatimu  kuingin redhaMu...
kalau Kau biarkanku ku akan kecewa nanti..


Tuhan ku akan mencuba lagi melawan nafsuku 
dengan bantuanMu dan rahmatMuTuhan




Do help me fighting lust
I had fought my lust every moment
I tried many times yet I failed
I didn't give up and I fought again
But I couldn't afford
I failed at last

O Lord, do help me, make easy for me
To fight this lust that is destroying me
May I'm not halted to reach You
Please help me Lord
Have mercy on me, don't let me be

Lord, do help me
Have mercy on me, don't let me be, do help me always
I don't give up, I keep on fighting by hoping help from You

Should You let me be on my own
I'll ceaselessly be in the sinful valley
O Lord, lust and satan always irritate me
Everyday they hold grudge on me whenever I want to be diligent to You

Don't leave me alone
Facing satan and my lust
I want to obey You, I want Your Please
Should You let me be, I'll be down then
Lord I'll try again fighting lust by Your help and Your blessing Lord

In this prayer I count on You
Do bestow upon me love and fear to You
As my guardians from my lust
Isn't it Your Promise to Your slaves?

O Lord, help me focus in my prayer
May I could feel Your Mightiness
Till I see everything is small, but You
By that feeling I hope at last I'll be able to fight satan and my cunning lust

Lord, in my prayer, clean up my soul, make feeble my lust
Do save myself, cultivate feeling of slavery in me
Make it stay put for my entire life



No comments: