Followers

nuffnang

Saturday 2 October 2010

First One

Bismillahirrahmanirrahim
Blog ini saya buat atas kesedaran tentang ancaman kesihatan wanita yang semakin teruk. Apatah lagi saya sendiri mengalami senggugut yang teruk hingga kadang-kadang mengambil masa bebrapa hari untuk sembuh. Setiap kali sakit saya pasti akan menangis meraung dan bergelut dengan penyakit itu seharian. Sehingga tiada tenaga. Tetapi pada suatu hari, semasa mengikuti program universiti, dan kebetulan mengalami senggugut yang teruk, saya didatangi salah seorang peserta lelaki yang lebih muda daripada saya, mengesyorkan sejenis pad/pantiliner herba yang berkesan merawat penyakit tersebut dan segala jenis penyakit perempuan yang lain. Semenjak itu saya memakai, dan menolong dia menjual. Alhamdulillah, sekarang senggugut saya beransur-ansur hilang walaupun ada rakan yang baru pakai sekali hilang terus! Agak cemburu di situ..huhu

Sekarang saya sendiri menjualnya di samping memberi kesedaran kepada orang ramai tentang risiko yang dialami jika terus memakai produk tuala wanita/lampin pakai buang bayi yang diperbuat daripada bahan penyebab yang dijual secara meluas di pasaran. Matlamat saya, dan Syarikat Avail Beauty Sdn. Bhd ini bukanlah keuntungan semata-mata. Tetapi lebih kepada kesedaran dalam kakangan orang ramai yang masih kurang tentang risiko yang mereka hadapi setiap hari dengan penggunaan produk tuala wanita berkualiti rendah yang mampu mengancam nyawa.

Untuk membuktikannya, silalah membuat sendiri kajian dengan meletakkan seekor ikan di dalam dua akuarium yang berbeza beserta tuala wanita biasa di pasaran dengan tuala wanita keluaran syarikat di salah satu. Anda akan dapati kata-kata kami benar! Oleh itu, selamat mencuba..dan berubah ke arah kebaikan..
wassalam wbt..

No comments: